lördag 1 september 2012

tacopaj



Jag gjorde en pajform som räcker till ca 6--8 personer.....

Började med att göra pajdegen som jag la i kylen i ca 40 minuter innan jag förgräddade den i 10 min.
Sen när den legat färdigt så kavlar jag ut den och trycker till i pajformen så det täcker även upp på kanterna.
förgrädda på ca 200 grader i ca 10 min...
jag har brynt ca 500 g blandfärs med 1 stor paprika som jag finhackat...blanda i en tacopåse och rör i äggstanningen och när allt är balndat så häll det i pajformen och ställ in i ugneni ca 20 -25 min....håll koll på färgen på osten som jag strödde över (glömde säga det) men det är ju en smaksak.

Jag serverar med en god sallad och gräddfil till...kryddat med vitlökspulver och lite salt....sååååå gott!!


Ingredienser
Pajdeg150 g smör 4 dl mjöl (graham, dinkel) 2 msk kallt vatten 0,5 tsk salt 

blanda alla torra och sen knåda i kallt smör som jag skärt i bitar först...knåda till en slät deg.

Stanningen.

4ägg
4dl mjölk
salt lite efter smak..men ca 1 tsk
vitpeppar
svartpeppar


Fyllning
ca 500 g blandfärs
1 stor röd pakprika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar